Ostatní Nadace ČS

Průzkum výuky během pandemie

Průzkum výuky během pandemie
Nedostatečné znalosti informačních technologií komplikují výuku na dálku více než čtyřiceti procentům učitelů. Přibližně polovina rodičů zase vnímá domácí výuku jako zátěž pro rodinu. Vyplývá to z průzkumu společnosti Kalibro, který vznikl mimo jiné také díky podpoře naší nadace. V polovině dubna se ho zúčastnilo 2000 pedagogů a 3500 rodičů. Třetina učitelů také uvádí, že nemá dostatečné technické vybavení. Rozdíly nejsou ani tak mezi regiony, jako mezi jednotlivými školami.

„U nás má každý učitel svůj notebook a tablet, někdo ale potřebuje třeba kameru na online stream,“ říká Radiožurnálu ředitel venkovské malotřídky v Hrádku nad Nisou Petr Kruliš. Ve škole má pět učitelů a sedmdesát žáků, v online kontaktu jsou až na výjimky neustále.

„Obtížná je výuka prvňáků a druháků. S nimi si učitelky posílají zvukové zprávy a rodiče si musejí vyzvedávat písemné materiály. Se čtvrťáky nebo páťáky normálně chatuju nebo se s nimi spojuji přes facetime každý den. U mých páťáků v podstatě rodiče ani nevědí, co děláme.“

Takový luxus, kdy se děti učí samy nebo si vystačí s učitelem, zažívá jen necelých devět procent rodičů. „Naopak třetina rodičů stráví učením dětí až dvě hodiny, a další třetina dokonce až tři hodiny,“ říká ředitel výzkumné společnosti Kalibro David Souček„Rodiče věnují výuce na dálku velkou porci času. A naprostá většina z nich má další povinnosti. I odpovědi na dotazník mi často přicházely před půlnocí, kdy zřejmě dokončili svoje povinnosti a ještě věnovali čas našemu průzkumu.“

Celý text naleznete na serveru iRozhlas.cz